Давидова Ольга Миколаївна
ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ
Головним завданням діяльності психолога у школі є забезпечення нормального процесу психічного становлення дитини, тому психологічна робота організована насамперед відповідно до інтересів самого учня.
Діяльність психолога організована таким чином, що враховуються можливості і резерви учня на кожному віковому етапі, у всіх ланках (початковій, середній, старшій школі).
Основною метою роботи психолога у початковій школі є:
• створення умов для розвитку пізнавальних можливостей і формування пізнавальних інтересів;
• формування позитивного психологічного клімату учнівського середовища як основи формування позитивного „Я”- образу та самосприйняття учня;
• забезпечення гармонійного співвідношення між вимогами до інтелектуальних і навчальних умінь молодшого школяра і його психофізіологічними можливостями;
• виявлення варіантів шкільної та сімейної дезадаптації, причин неуспішності тощо.
Основною метою роботи психолога у середній школі є:
• формування абстрактно-логічного, теоретичного мислення як основи для подальшого розвитку свідомості, самопізнання;
• розвиток вольової сфери учнів як основи мимовільної саморегуляції;
• вивчення навчальних мотивів, інтересів, здібностей, рівня досягнень та самооцінки;
• особливості формування статево рольової ідентифікації, соціометричного статусу учня.
Основною метою роботи психолога у старшій школі є:
• створення умов для формування психічно зрілої особистості з розвинутим самоусвідомленням як основи для дальшого життєвого та професійного самовизначення;
• забезпечення умов для розвитку рефлексивної свідомості і позитивної „Я”- концепції;
• вивчення рівня самосвідомості, інтелектуального рівня, сформованості професійних планів на майбутнє;
• особливості функціонування захисних механізмів.
Психолог застосовує різноманітні форми психологічної роботи: індивідуальні консультації, рольові ігри, казкотерапію, психокорекційні тренінги. Це дозволяє ефективніше допомагати учням у вирішенні їхніх проблем, налагодженні стосунків між собою, батьками та вчителями.
Психологи – не чарівники, не всесильні. Вони люди, такі самі, як і решта на цій планеті. Тому психолог, на жаль, не може вирішити всіх проблем учня або того, хто звернувся по допомогу. І річ не в тому, що бракує знань чи досвіду. Багато чого залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще, якщо докладатиме максимум зусиль для досягнення бажаної мети – тоді й консультація чи психологічна допомога будуть корисними і плідними. Багато чого залежить і від середовища, в якому живе учень. Адже будь-яка психологічна бесіда, тренінг, заняття буде марним, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки.
І все ж: психолог повинен нести добре, мудре, позитивне, сіяти в душах дітей зерна любові та добра.
Графік – роботи
практичного психолога
Давидової Ольги Миколаївни
Дні тижня | Інтервали робочого часу | ||
Понеділок | 8:30 | 9:05 | |
10:40 - 11:50 Консультаційна робота | |||
12:20 | 14:30 | ||
Вівторок | 9:05 | 11:15 | |
11:15 - 12:00 Консультаційна робота | |||
12:00 | 13:40 | ||
Середа | 9:05 | 11:15 | |
12:20 | 14:10 | ||
Четвер | 9:05 | 9:40 | |
10:15 – 11:50 Консультаційна робота | |||
12:20 | 14:30 | ||
П’ятниця | 9:05 | 10:15 | |
10:40 | 13:30 |
МЕТОДИЧНА БАЗА
- Нормативно-правова документація.
- Звітна документація
- Індивідуальні картки учнів
- Психологічні паспорти класу
- Батьківський абонент
- Психолого-педагогічні семінари
- Періодична література
- Методична скарбничка тренера
- Корекційно-розвивальні програми
- Виховні години
- Робота психолога з обдарованими учнями
- Робота з учнями «групи ризику»
- Банк діагностичних методик
- Картотека ігор та вправ для проведення занять:
- ігри для знайомства
- ігри для зняття напруги
- ігри для саморозвитку
- Відеотека презентацій: